Followers

Saturday, November 2, 2013

Persaingan Sengit ASK 2013

Persaingan sengit ASK 2013  
Dari kiri: Eirma Fatimah, Faizal Hussein dan Umie Aida.

DALAM pada itu, ASK 2013 turut menyaksikan nama-nama besar seperti Eirma Fatima (Pengarah Terbaik Drama-Aku Bukan Malaikat) Datin Paduka Umie Aida (Pelakon Wanita Terbaik Drama-Aku Bukan Malaikat) dan Lisa Surihani serta Nora Danish (Pelakon Wanita Terbaik Filem), yang bersaing sengit bagi kategori masing-masing.

Turut tercalon, Adi Putra dan Shaheizy Sam sebagai Pelakon Lelaki Terbaik Filem dan juga Rosyam Nor sebagai Pelakon Lelaki Terbaik Drama)

Bagi anugerah Drama Terbaik- Aku Bukan Malaikat, Di Bawah Langit Mu, Fatihah Untuk Abah, Mawar Putih Tanda Perpisahan dan Neraka Abah, dipilih sebagai lima naskhah terbaik untuk kategori itu.   

Sementara itu, persaingan untuk kategori Filem Terbaik juga tidak kurang sengitnya, dengan pencalonan filem KIL, SAM, Rock OO, Istanbul Aku Datang dan Langgar.

Pengurus Besar Kumpulan TV3 dan TV9, Sherina Nordin berkata, semua pencalonan dinilai oleh panel juri profesional yang dipilih.

“Kami bersyukur kerana penganjuran kali ini mendapat kerjasama baik dan sokongan positif daripada rakan-rakan penyiar TV yang lain.

“Tahun ini, ASK 2013 tampil dengan satu kelainan dan mencipta sejarah tersendiri apabila mengumumkan senarai lima pencalonan terbaik bagi kesemua kategori sebulan sebelum Anugerah Skrin diadakan.

“Selain mencetuskan debaran dalam kalangan finalis yang bertanding sebulan sebelum acara berlangsung, kami juga ingin meraikan kesemua finalis yang tersenarai kerana mereka sudah layak bergelar sebagai pemenang.” katanya.
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

 
© Copyright 2011 ILMU PEDOMAN HIDUP
Theme by perantaucyber
Template Powered by Blogger.