Followers

Thursday, November 21, 2013

NGO lapor polis Video hina hudud


Video hina hudud: NGO lapor polis 
Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibah Malaysia (MJMM), Abdul Rani Kulup Abdullah (tengah) merangkap Pengerusi Seketeriat Gabungan NGO Negeri Selangor (SGNS) bersama ahlinya menunjukkan laporan polis serta gambar sedutan video Sembang Rakyat yang menghina hukum hudud dan Agama Islam di Ibu Pejabat Polis (IPD) Dang Wangi di Kuala Lumpur, hari ini. - Foto Bernama
 
KUALA LUMPUR - Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM) hari ini membuat laporan polis berhubung satu klip video yang didakwa memperlekeh dan menghina hukum hudud.

Pengerusinya Abdul Rani Kulup Abdullah berkata laporan itu meminta polis bertindak terhadap pihak yang terlibat dalam mengarah dan menerbit video berkenaan.

Katanya dialog serta lakonan yang dipaparkan dalam klip video berkenaan jelas menghina hukum Islam dan boleh membangkitkan kemarahan umat Islam di Malaysia.

"Saya minta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia serta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia menyiasat perkara ini. Perkara ini bukan bermotifkan politik tetapi melibatkan hukum agama Islam," katanya kepada Bernama selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi.

Klip video berdurasi dua minit 20 saat itu dimuat naik di laman You Tube, memaparkan lima individu sedang berbual dan membincangkan perihal hukum hudud. - Bernama
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

 
© Copyright 2011 ILMU PEDOMAN HIDUP
Theme by perantaucyber
Template Powered by Blogger.