Followers

Thursday, October 10, 2013

Ibu Kota Telah Dilanda Banjir Kilat

Kuala Lumpur: Ratusan kenderaan terperangkap dalam kesesakan lalu lintas lebih sejam malah beberapa kenderaan tenggelam akibat banjir kilat berikutan hujan lebat melanda ibu kota, petang semalam.

Air mulai naik berikutan hujan lebat bermula kira-kira jam 3.30 petang itu.

Jurucakap Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) berkata, pihaknya menerima laporan mengenai kesesakan beberapa jalan utama yang dinaiki air hingga menyukarkan kenderaan melalui kawasan berkenaan, kira-kira jam 5.15 petang.

“Kami juga menerima laporan mengenai beberapa kenderaan ditenggelami air di Jalan Kuching dan Jalan Rahmat. “Kebanyakan kenderaan ditenggelami air adalah yang ditinggalkan di tempat letak kenderaan oleh pemilik yang bekerja di bangunan berhampiran.

“Bagaimanapun, tiada laporan pokok tumbang dan kemalangan jiwa dilaporkan setakat petang ini (semalam),” katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.

Harian Metro difahamkan, Jalan Ipoh, Jalan Pantai Baru, Jalan Bangsar, Kampung Malaysia Raya, Sungai Besi dan Bandar Tasik Permaisuri turut dilanda banjir kilat dan pengguna lalu lintas terperangkap selepas kenderaan mereka dimasuki air.

Foto

Foto
PENIAGA, Noraini Baba termenung melihat kedainya dinaiki air di Jalan Rahmat, petang semalam.
Di Selangor, Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor Mohd Sani Harul berkata, pihaknya hanya menerima maklumat banjir kilat di kawasan Bangi dan Petaling Jaya, di sini.
Comments
2 Comments

2 comments:

Anonymous said... [Reply]

PERTAMAX

nice share

Lieya Von Jay said... [Reply]

wah terok jugak ekkk

Post a Comment

 
© Copyright 2011 ILMU PEDOMAN HIDUP
Theme by perantaucyber
Template Powered by Blogger.