Followers

Saturday, October 29, 2011

KANTOI 3 SAHABAT !!!


TIGA SAHABAT KANTOI !!!

da 3 pelajar, Tono, Zul dan Muin, yang TELEPAS mengikuti ujian sekolah karena lambat bangun. Mereka dikenal sebagai pelajar licik dan banyak alasan jika dinasehati.
Seperti biasa, ketiganya menyusun strategi untuk bepakat memberi alasan yang sama agar cikgu kelasnya berbaik hati dengan memberi ujian lain.

"Kita harus sepakat!", ujar Tono.
"Ya, alasan harus sama semua", sahut Muin & Zul.

Ketiganya pun masuk kelas.
"ciiikguuu, maaf kami terlepas hadir ujian pagi tadi", kata Tono.
"Iya cciiiiiikkkgggguuu, kami bertiga naik bas yang sama dan tayar bas kami meletup pancit pagi tadi",Muin meyakinkan.
"Iya, kami kasihan tengok pakcik pemandunya, jadi kami bantu memasang tayar baru, tu yang lambat pagi tadi", sahut Zul.

"Kami mohon kebaikan hati cikgu untuk buat ujian ganti", ujar ketiganya serentak.
cikgu berpikir sejenak dan akhirnya setuju buat ujian ganti.

tetapi cikgu suruh ketiga peljar duduk di kelas berasingan.
"Ah mungkin taknak kita meniru", pikir para pelajar.

dalam 20 minit kertas soalan sampai, dan ujiannya cuma 2 soalan. Soaln pertama, sangat mudah dgn markah 10. Ketiga pelajar jawab sambil makan kacang dengan senyum - senyum.
Namun tiba giliran soalan ke 2 yg bernilai 90 markah, keringat dingin pun mulai bercucuran.

2. PAGI TADI, tayar bas yang kamu naiki 
pancit belah mana? KLIK SINI


Comments
18 Comments

18 comments:

miss chenta said... [Reply]

kan dah kantoi :)

biroe88 said... [Reply]

nice post gan is very good

Izzah Idz said... [Reply]

hehe..kalau diorang kreatif diorang akan jwb:"sama seperti jwpn Tono dan Zul"dan sebaliknya..nice entry ;)

adeputra said... [Reply]

nice blog

Niza Romli said... [Reply]

hahaha...tak agak2 punya soalan.


nice entry :)

nobishikun said... [Reply]

hahahah ~ nice2, golek gak aku pagi2,

kakak said... [Reply]
This comment has been removed by the author.
kakak said... [Reply]

hahah ini terbaekk punye cikgu.. psikologi psikologi.. jangan main2 haaaa hhihihi..

Azekzk said... [Reply]

hahaha. Tidak fikir panjang. Lain kali fikir dr segi semua aspek. Hahaha.

kak lang said... [Reply]

kantoi...

Mohamad Suffian said... [Reply]

huhu.. kelakar gak...

Acer laptop review said... [Reply]

Tengok-tengok disini.. sob

Anith Hanisah said... [Reply]

gyg siot nk jwb..ahhaha

Panggil Aku Han said... [Reply]

ambek..cikgu dh psiko..hahah

Miss A said... [Reply]

ahahaha,pdan muka dorg.tu lah,sepandai2 tupai melompat,akhirnya jatuh ke tanah jugee~~
jom comment blog Miss A.dah tukar layout :)

! AYIES ZAIMA ! said... [Reply]

kalau diorang jawab 'belah kiri' terus dapat 90 markah ke ? hehhehe

yutrian said... [Reply]

Strategi tak sempurna....

Zh!nTho said... [Reply]

keren aku mampir BW

Post a Comment

 
© Copyright 2011 ILMU PEDOMAN HIDUP
Theme by perantaucyber
Template Powered by Blogger.