Followers

Thursday, November 28, 2013

8 Wanita Muslim Yang Cantik Dan Terkaya Di Dunia

Jarang sekali kita mendengar wanita islam yang rupawan dan memiliki harta kekayaaan yang banyak. 
Dipetik daripada daily.bhaskar.com, dibawah merupakan senarai 8 wanita Islam yang memiliki wajah yang cantik serta kekayaan yang dimiliki. Malah, Permaisuri kepada Sultan Terengganu turut termasuk dalam senarai tersebut. Sudah tentu ramai yang tidak mengetahuinya. Jom ikut senarai dibawah:


1. Hajah Majeedah Nuurul Bulqiah

Yang Mulia Puteri Hajah Majeedah Nuurul Bulqiah adalah puteri kedua sekaligus anak keempat dari Sultan Brunei Darussalam, Hassanal Bolkiah yang lahir pada 16 March 1976 (37). Kini perempuan satu putera ini telah menikah dengan Khairul Khalil, seorang pengarah dan bekerja dibawah pejabat Perdana Menteri.

Majeedah dan Khalil rasmi menikah pada Jun 2007. Ayah Majeedah, Bolkiah adalah orang terkaya di dunia pada tahun 1997 dan amat meminati barangan daripada emas yang berharga.


2. Lalla Salma


Yang Mulia Putri Lalla Salma adalah istri dari Raja Mohammed VI. Salma lahir pada 10 Mei 1978 (35) dari ayahnya yang seorang guru sekolah. Beliau merupakan Permaisuri Maroko serta seorang ibu kepada dua orang anak. Salma dilihat seorang permaisuri yang amat peramah walaupun bergelar first lady Maroko.
Suami Salma, Raja Maroko memiliki anggaran kewangan mencapai USD 960 ribu menurut Forbes. Disebutkan kekayaannya mencapai USD 2,5bilion.


3. Hajah Hafizah Sururul Bolkiah

Si cantik Hajah Hafizah adalah puteri dari Sultan Brunei Darussalam, Hassanal Bolkiah yang lahir pada 12 March 1980 (33). Seperti yang disebutkan, semenjak kecil Hafizah sudah hidup mewah kerana ayahnya pernah menjadi manusia terkaya di dunia pada tahun 1997 versi Forbes.

Bolkiah disebutkan memiliki kereta mewah Rolls-Royce yang dilapisi emas 24 karat selain keretanya yang mencapai 7000 buah. Dia juga memiliki tempat tinggal terbesar di dunia, dengan 1700 bilik. Untuk pernikahan Hafizah dengan YAM Pengiran Anak Haji Mohammad Ruzaini, Bolkiah wang mencapai USD 20 juta.

4. Sheikha Hanadi bint Nasser Al Thani
Banker, investor dan pengusaha real estate adalah pekerjaan utama Sheikha Hanadi. Beliau kini menjadi salah satu pengusaha wanita paling berjaya di Qatar. Beliau juga menjadi penasihat khusus bank Standard Chartered. Malah, Hanadi adalah CEO dari projek pengembangan Al Waab City Real Estate.

Hanadi kini juga terdaftar sebagai wakil CEO kepada group Nasser bin Khaled Al Thani & Sons. Sekalipun tak pernah diungkapkan oleh Hanadi, jumlah kekayaan keluarga Thani mencapai lebih dari USD 15 bilion


5. Sheikha Maitha bint Mohammed bin Rashid Al Maktoum

Sheikha berasal dariDubai ini sangat mempesona kerana di balik parasnya yang cantik dia adalah atlet karate dan taekwondo. Lahir pada 5 March 1980 (33), Maitha adalah putri dari Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Perdana Menteri sekaligus Wakil Presiden United Emirate Arab dan monarki konstitusional Dubai.

Mohammed adalah pemegang saham terbesar dalam banyak perusahaan semenjak tahun 2006. Kekayaan keluarga Mohammed disebut lebih dari USD 40 bilion. Seakan tidak mahu dibayangi kekayaan ayahnya, Maitha membuktikan dia juga berprestasi dengan meraih pingat perak di Asian Games 2006.


6. Ameerah Al Taweel

Puteri Arab Saudi  seorang dermawan cantik bernama Ameera Al Taweel ini lahir pada 6 November 1983 (30). Beliau adalah isteri kepada Al Waleed bin Talal, anggota keluarga kerajaan Arab Saudi.

Al Waleed yang kini berusia 58 tahun adalah seorang bisnesman dan ada di posisi ke-26 dalam senarai lelaki terkaya di dunia versi majalah Forbes dengan daftar kekayaan bersih lebih dari USD 20-25 bilion. Dia kini sebagai salah satu manusia paling berpengaruh di Arab. Al Waleed juga adalah pengasas dan pemilik Perusahaan Kingdom Holding.


7. Sultanah Nur Zahirah

Ratu Terengganu, Sultanah Nur Zahirah adalah isteri dari Raja Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin. Nur sendiri terlahir pada 7 Desember 1973 (40) dan dia adalah Permaisuri ke-13 di Malaysia (2006-2011).

Meskipun keluarga Kerajaan tak pernah mengungkapkan nilai kekayaan mereka, dari berbagai sumber disebutkan jumlah kewangan bangsawan Terengganu ini lebih daripada USD 15 bilion.


8. Fathima Kulsum Zohar Godabari

Fathima Kulsum merupakan Permaisuri Kerajaan Arab Saudi. Menjadi salah satu anggota keluarga kerajaan terkaya di dunia, Fathima adalah isteri kepada Sheikh Avdi Al Muhammad.

Paras cantik mempesona Fathima sebelumnya tak pernah diketahui umum dan keindahan rupanya selalu misteri serta tersembunyi. Namun kini wajah-wajah cantik Fathima telah tersebar di internet. Sebagai negara OPEC terkaya, Arab Saudi menguasai 39% cadangan minyak OPEC. Cuba kamu bayangkan betapa banyak sumber kewangan Fathim
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

 
© Copyright 2011 ILMU PEDOMAN HIDUP
Theme by perantaucyber
Template Powered by Blogger.