Followers

Sunday, September 29, 2013

Perogol bersiri diberkas akhirnya

Perogol bersiri akhirnya diberkas  

Shaharon Anuar menunjukkan motosikal yang digunakan suspek di pekarangan IPD Batu Gajah, semalam.


BATU GAJAH - Selepas 17 hari aktif mencari gadis bawah umur untuk dijadikan ‘santapan’, seorang perogol akhirnya tumpas apabila diberkas polis di rumah keluarganya di Taman Batu Gajah, di sini, petang kelmarin.

Bekas mekanik berusia 27 tahun itu dipercayai melakukan perbuatan jijiknya itu di antara 11 sehingga 28 September lalu dengan menjadikan Jalan Kubur Mandailing, di sini, tempat melampiaskan nafsu.

Bagaimanapun, hasil tindakan pantas jawatankuasa bertindak yang menjalankan siasatan terperinci dengan bantuan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Perak, Bahagian Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Batu Gajah dan JSJ Kampar, penjenayah terbabit berjaya diberkas.

Ketua Polis Daerah Batu Gajah, Asisten Komisioner Shaharon Anuar Abdul Latif berkata, mangsa pertama lelaki terbabit ialah pekerja kedai kasut berusia 14 tahun yang dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Taman Mewah Indah, di sini.

Menurutnya, mangsa yang menaiki motosikal bersama kakaknya singgah di sebuah stesen minyak untuk mengisi angin tayar sebelum didatangi suspek yang mendakwa seorang mekanik serta mempelawa mangsa menaiki motosikal jenis Yamaha Lagenda berwarna merah untuk ke bengkel.

“Mangsa mengikut suspek yang mengajaknya menemaninya lelaki itu ke bengkel di Taman Tasek Batu Gajah bagi mengambil tayar ganti memandangkan tayar sedia ada pecah.

“Setibanya di Jambatan Sungai Kinta, Jalan Gopeng suspek terus memesongkan laluannya ke Jalan Kubur Mandailing dan mangsa yang ketakutan melompat dari motosikal dan melarikan diri serta segera membuat laporan polis,” katanya.

Sementara itu, Shaharon Anuar berkata,  kejadian kedua berlaku pada waktu pagi membabitkan seorang mangsa berusia 13 tahun yang tinggal di Taman Desa Pinji, Lahat.

“Difahamkan semasa cuba dirogol, mangsa memberitahu suspek bahawa dia sedang datang bulan.

“Kemudian, suspek mengarahkan mangsa pusing ke belakang sebelum meliwat mangsa,” katanya yang memberitahu kes tersebut berlaku di Kota Bharu, Gopeng pada 21 September lalu.

Beliau berkata, dalam kejadian terbaru Rabu lalu, seorang pelajar tingkatan lima bersama seorang rakan lelaki menaiki motosikal dalam perjalanan pulang ke rumah di Taman Pinji Mewah, Lahat sebelum suspek menahan motosikal itu ketika mereka tiba berhampiran sebuah kilang di kawasan perumahan tersebut.

“Suspek kemudian memberitahu mangsa serta rakannya dia adalah seorang anggota polis dengan menunjukkan vest polis dan mendakwa mereka menunggang motosikal melebihi had laju.

“Selepas itu, suspek memberitahu jika tidak mahu masuk lokap mangsa perlu ke Balai Polis Simpang Pulai dan menyuruh rakan lelaki mangsa pulang. Mangsa yang ketakutan terus mengikut suspek.

"Mangsa kemudiannya dibawa ke hutan Jalan Mandailing di sini dan diperkosa. Selepas itu mangsa dihantar ke perhentian bas Kampung Tersusun Seri Rahmat, di sini,” katanya.

Beliau berkata,  mangsa terus membuat laporan di balai polis berhampiran.

Menurutnya, kes-kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 376, 376/511 dan 377C Kanun Keseksaan.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau tidak menolak berkemungkinan suspek mengamalkan ilmu hitam dan mencari anak dara untuk dikorbankan memandangkan dia tidak mempunyai sebarang rekod jenayah lampau malah ujian air kencingnya juga didapati negatif.

“Saya menasihatkan orang ramai khususnya gadis yang masih bersekolah supaya tidak mudah terpedaya dengan mana-mana orang tidak dikenali yang menawarkan bantuan.

"Sebaliknya pelajar perlu menghubungi keluarga untuk mendapatkan bantuan,” katanya.

Sementara itu, suspek kini direman selama tujuh hari bermula semalam bagi membantu siasatan kes-kes berkenaan.
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

 
© Copyright 2011 ILMU PEDOMAN HIDUP
Theme by perantaucyber
Template Powered by Blogger.