Followers

Thursday, August 29, 2013

Epic Yang FAIL Dalam Filem Tanda Putera


Ini adalah beberapa adegan dalam filem TANDA PUTERA pada hemat dan pandangan Omak Kau pihak Pengarah dan penerbitnya cuba nak menipu dan mengelirukan rakyat.

Wang rakyat difahamkan tidak kurang RM 4.1 juta telah habis digunakan untuk membuat filem yang karut marut ini dari segi fakta sejarah mapun jalan cerita.

Cerita yang di adaptasi dari kisah tragedi berdarah 13 Mei 1969 .. Tujuan asal mau dijadikan propaganda murahan UMNO/BN nak menang PRU sebagai alat untuk menakutkan rakyat ...Akhirnya jadi bahan ketawa dan kutukan keras rakyat.

Antara adegan-adegan yang dikesan ialah .. 1) Kereta Proton Iswara Saga Aeroback.  2)  Adanya CCTV   3)   Menggunakan potrait DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agung berlainan dan bukan ketika baginda memerintah ketika itu  4)  Terdapat alat pengesan asap ( Smoke detector),  suatu alat yang belum wujud pada tahun 1969 ... 5) Kompressor alat pedingin yang belum wujud dan tercipta lagi pada tahun 1969   6)  Perasmian Memorial Tun Razak oleh Tun Mahathir ialah pada tahun 1982  7 )  Sticker cukai jalan yang belum wujud lagi pada tahun 1969. .

Begitu sekali Pengarahnya cuba nak tipu dan kelirukan rakyat ... Ini adalah perkara asas yang sanggup pengarahnya menipu .. Perkara yang samar-samar sudah pati lagi dia tipu.

Berbaloikah diberikan peruntukkan melebehi RM4 juta hanya sekadar nak tipu dan kelirukan rakyat?...Ini belum diterjah bab perjalanan cerita lagi.. Akan pasti lagi banyak penipuan dilakukan dan akan dikesan!!!!
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

 
© Copyright 2011 ILMU PEDOMAN HIDUP
Theme by perantaucyber
Template Powered by Blogger.