Followers

Wednesday, July 17, 2013

Bibit kemenangan terzahir di Mesir



 


Bibit kemenangan terzahir, Seorang wartawan Mesir dari kalangan penyokong legitimasi, Alaa Sadek menyenaraikan beberapa bukti bahawa kemenangan penyokong legitimasi dan kekalahan puak-puak perampas ataupun tentera semakin jelas.

Beliau berkata,"Media-media serpihan Mubarak ataupun dikenali sebagai fulul telah berhenti dari menyiarkan khabar-khabar palsu, sebagai contoh akhbar 'Syurouq' yang buat pertama kalinya menyiarkan khabar yg benar tentang perhimpunan-perhimpunan penyokong legitimasi, dan semua media-media fulul ini pastinya akan berpaling tadah dalam masa yg terdekat, bersama rakyat, dalam menyiarkan kemenangan kebenaran dan legitimasi sekaligus menjadi pengakhiran buat General Sisi.

Tambah beliau,"Sebahagian dari konsul-konsul negara teluk telah pun bersiap sedia untuk melarikan diri sebelum dihakimi oleh pejuang-pejuang sejati revolusi".

Beliau juga berkata,"Sesungguhnya seorang dari anggota kudeta telah pun mengumumkan bantahan dan ketidaksetujuannya terhadap pemerintahan tentera dan menegaskan bahawa parti-parti politik yang dahulunya bersama kudeta telah pun mengubah pendirian mereka, dan telah pun bersama demonstran legitimasi; membanjiri jalanan menentang pemerintahan tentera".

Beliau juga memberitahu bahawa pada 2 minggu yg lalu,
siaran televisyen rasmi 1 Mesir telah buat pertama kalinya membuat liputan tentang perkembangan demonstran legitimasi di Ramsis.

Begitu juga portal Al Ahram (Utusan Harian Mesir) yang telah mengiktiraf dan membawa liputan akhbar bagi pihak demonstran legitimasi.

Semua ini adalah petanda-petanda bahawa media-media fulul sudah mula berpaling tadah dari pihak tentera lantas menimbulkan persoalan, Apakah General As Sisi masih lagi berada di Mesir atau sudah pun melarikan diri?

Sumber : مفكرة الإسلام
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

 
© Copyright 2011 ILMU PEDOMAN HIDUP
Theme by perantaucyber
Template Powered by Blogger.