Followers

Friday, April 12, 2013

Bangkitnya Seorang Perempuan Episod 12




Bangkitnya Seorang Perempuan Episod Akhir

Sinopsis. Kisah Bangkitnya Seorang Perempuan bermula dari percintaan Balqish (Anzalna Nasir) dan Radzi (Ryzal Jaafar) yang tidak kesampaian setelah Radzi dikahwinkan dengan anak ketua kampung iaitu Zila (Faradhiya).

Balqish yang cuba menerima kenyataan tersebut mula menjauhkan diri dari Radzi tetapi Radzi tidak rela melihat lelaki lain mendampingi bekas kekasihnya itu. Balqish, seorang gadis berusia pertengahan 20an cukup disenangi penduduk kampung kerana sikap ramah, riang dan mempunyai kebolehan menjahit. Suatu hari, Radzi berpura-pura mahu menempah baju di rumah Balqish sebelum memperdaya merogol gadis ini di kawasan semak berhampiran.

Sejak itu, Balqish berubah menjadi seorang yang sering termenung dan mengurungkan diri dari orang lain serta kadangkala menjerit selepas diganggu mimpi ngeri. Pernah ditanya oleh ibunya, Mak Shidah (Haleeda), siapakah yang sanggup melakukan perbuatan keji ini. Apabila Balqish menjawab Radzi, sukar untuk Mak Shidah percaya.

Lagu tema, Aku Pertama - Salam Mentor 6

Info drama, 12 episod, pengarah Emi Suffian Sabhe dan skrip oleh Mufidsuhaimi Bahaudin, terbitan Orangetree Production Sdn. Bhd.

Lakonan, Anzalna Nasir, Afiq Muiz, Ryzal Jaafar, Faradhiya, Eina Azman, Dynas Mokhtar, Riezman Khuzaimi, Haleeda Mazlin dan Amar Baharin, Cinta Diana Dargasi, Abby Nadzri, Zaid Alamak, Balkish Khan, Amar Anak Wayang, Almy Nadia, Norhisham, Kak Ema Langat, Syuq Syafiq, Nazliah Fahmi, Qasehku Effa, Nazrul Hisham Rusli.

Tonton Bangkitnya Seorang Perempuan Episod 12, Slot Samarinda TV3
Comments
1 Comments

1 comments:

Jee Fairuz Joe said... [Reply]

Suka lakonan Anzalna dalam drama ni. Kesian tengok. Lakonan Faradhiya pun bagus... Boleh tahan juga dia bawa watak jahat. Hehe...

Post a Comment

 
© Copyright 2011 ILMU PEDOMAN HIDUP
Theme by perantaucyber
Template Powered by Blogger.