Followers

Friday, December 2, 2011

Indonesia gagal ubati duka dikalah Malaysia


Indonesia gagal ubati duka dikalah Malaysia

JAKARTA: Selepas kecewa dua kali gagal menundukkan seteru jiran, Malaysia dalam dua final berturut-turut - Piala AFF Suzuki 2010 dan Sukan SEA 2011 - Indonesia yang dibarisi pemain terbaiknya cuba mencari penawar dengan menentang kelab popular Amerika Syarikat, LA Galaxy kelmarin yang berkesudahan tuan rumah tewas 1-0.

Perlawanan berkenaan gagal menarik penyokong setianya apabila hanya 30,000 tempat duduk Stadium Gelora Bung Karno dipenuhi penonton berbanding lebih 100,000 ketika kedua-dua perlawanan menentang Malaysia pada temasya Sukan SEA lalu.

Bagaimanapun komen bekas pemain kebangsaan England, David Beckham yang sudah meniti penghujung kariernya, berkenaan pasukan kebangsaan Indonesia mungkin dapat mengubat sedikit kekecewaan seluruh rakyatnya.

“Mereka pantas dan tahu untuk bermain bola sepak,” kata Beckham yang meminta untuk bertukar jersi dengan penyerang muda Indonesia, Andik Vermansyah selepas rasa bersalah kerana menjatuhkannya di awal permainan.

Robbie Keane (atas) meledak gol pada minit ke-14 untuk kemenangan Galaxy pada perlawanan pertama dalam siri Jelajah Asia. Selepas ini Galaxy akan bertemu Filipina di Manila esok, diikuti kelab Australia, Melbourne Victory tiga hari kemudian. – Agensi


Comments
2 Comments

2 comments:

Unknown said... [Reply]

gimana ga kalah.., pemain timnas kurank sih...

YaNa said... [Reply]

@Rockeryck

lain kali boleh cuba lagi

Post a Comment

 
© Copyright 2011 ILMU PEDOMAN HIDUP
Theme by perantaucyber
Template Powered by Blogger.