Followers

Sunday, November 10, 2013

Import JDT tunjuk skil

Import JDT tunjuk skil 
Aimar (tengah) dan Rodriguez menyerlah dalam penampilan pertama bersama JDT .

DUA tonggak import baharu Johor Darul takzim (JDT), Pablo Aimar dan Braulio Nobrega Rodriguez mempamerkan sentuhan berbisa dalam aksi perlawanan persahabatan dengan JMF FC di Padang Seri Gelang, di sini semalam.

Kedua-dua pemain terbabit menunjukkan aksi yang memukau penyokong Harimau Selatan apabila mempersembahkan skil permainan yang tinggi dalam perlawanan itu.

Dalam aksi itu, JDT yang turut dibarisi beberapa pemain dari skuad Piala Presiden Johor berpesta gol apabila menang 7-1 ke atas pasukan lawan.

Aimar yang merupakan bekas pemain Benfica menjaringkan satu gol selain membantu tiga lagi jaringan, manakala bekas pemain Atletico Madrid, Rodriguez pula berjaya mencipta hatrik.

Sepanjang 60 minit permainan, Aimar dan Rodriguez juga dilihat mempunyai keserasian dengan pemain Harimau Selatan, Nurul Azwan Roya, Jasazrin Jamaluddin dan Muhammad Akram Mahinan.

Keserasian itu diakui Penolong Ketua Jurulatih JDT, Ismail Ibrahim yang menyifatkan Aimar dan Rodriguez mampu untuk menyesuaikan diri dengan keadaan cuaca di Malaysia selain tidak banyak merungut sepanjang sesi latihan.

“Ini permainan pertama mereka di sini, namun mereka dapat bermain dengan baik bersama-sama pemain JDT yang lain.

“Saya rasa pasukan ini mampu untuk pergi lebih jauh dalam saingan Liga Malaysia musim hadapan,” katanya.

Ismail berkata, kesemua pemain JDT yang beraksi semalam juga dilihat mampu untuk bermain secara berpasukan seperti yang diharapkan ketua jurulatih, Cesar Ferrando Jimenez.

Dia menegaskan setiap pemain perlu memberikan komitmen penuh jika berhasrat untuk menempatkan diri dalam kesebelasan utama memandangkan hampir kesemua pemain bagi musim hadapan memiliki kelebihan tersendiri.

“Dahulu terdapat jurang yang agak besar antara pemain utama dan simpanan, namun kini tidak banyak perbezaan antara semua pemain.

“Oleh itu mana-mana pemain yang tidak mencapai tahap diinginkan, mereka pasti akan memanaskan bangku simpanan,” katanya.
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

 
© Copyright 2011 ILMU PEDOMAN HIDUP
Theme by perantaucyber
Template Powered by Blogger.